S E C T I O N S

-  1: Wat is er mis?
-  2: Gemeengoed
-  3: Methodiek
-  4: Technologie
-  5: Maak de media
-  6: Extra
-  7: Links

A R T I C L E S

-  Propaganda-machine
-  Filter 1: Eigendom
-  Gigantjes
-  Filter 2: Advertenties
-  Filter 3: Sourcing the media
-  Hearts and minds
-  Filter 4: FLAK
-  Filter 5: Anti-communisme
-  Factor 6: Ten oorlog

Factor 6: Ten oorlog

 
 


Vijf filters, die samen het Propaganda-Model vormen, bepalen wat de mainstream-media aan informatie doorlaten. De filters kuisen de Output zodanig dat hij overeenstemt met de belangen van de elite die bestuurt. Zo vatten Chomsky en Herman de werking van de mainstream-media samen. Ze zien nog een zesde factor die je als deviant gedrag zou kunnen omschrijven: de media op het slechte pad. Het begint met selectieve verontwaardiging, de media die moord en brand schreeuwen over bepaalde wantoestanden terwijl ze andere wantoestanden niet willen zien. En het gaat van kwaad naar erger. Tot de media ten oorlog trekken met een spervuur van medialeugens.

 
 

IN DIT ARTIKEL: Twee maten // Oorlogsgruwel // Campagnes // Ten oorlog //


links DeWereldMorgen.be | GetBasic
supporters éditions epo uitgeverij | fonds pascal decroos
contact han | raf | bruno
website based on a design by red kitten

Creative Commons License