S E C T I O N S

-  1: Wat is er mis?
-  2: Gemeengoed
-  3: Methodiek
-  4: Technologie
-  5: Maak de media
-  6: Extra
-  7: Links

A R T I C L E S

-  Hoe draaien als medium? Hoe je organiseren?
-  Hoe media veranderen?
-  Hoe media analyseren?
-  Hoe media gebruiken?
-  Hoe media maken?

 

Druk op de media

 

gepubliceerd: 16.05.2004 // laatste update: 21.06.2004

Amerikaanse media-activisten eisen vlakaf het ontslag van tv-hoofdredacteuren. In juni 2003 krijgt de mediacommissie FCC in een mum van tijd 750.000 klachtenbrieven.

De nieuwschefs, zo luidt de eis, moeten ontslag nemen of krijgen, omdat ze voor en tijdens de oorlog tegen Irak op grote schaal het nieuws hebben gemanipuleerd.

Bij de New York Times vliegt één nieuwschef buiten omdat een redacteur een aantal faits divers uit zijn duim heeft gezogen. Maar de chefs van de stations die collectief over Irak hebben gelogen, die zouden blijven zitten? Dat kan niet. De actievoerders eisen verantwoording tegenover de publieke opinie. (Uit: Danny Schechter’s weblog van 19 juni 2003)

LEES VERDER: Druk op de media // Methode // Media-watch //

links DeWereldMorgen.be | GetBasic
supporters éditions epo uitgeverij | fonds pascal decroos
contact han | raf | bruno
website based on a design by red kitten

Creative Commons License